11/10/2022-25/10/2022 - Halverwege het avontuur

26 oktober 2022 - Saskatoon, Canada

De voorbije 2 weken is er niet veel bijzonders gebeurd: ik had een presentatie, 2 midterms, veel schoolwerk, en de rest van de tijd werd voornamelijk opgevuld met filmavonden, gezellige babbels, plannen voor de aankomende trips, naar sportmatchen van de universiteit gaan kijken en shoppen. We werden wel voor het eerst 2 keer op rij slechts voorlaatste in de wekelijkse muziekquiz, viel de eerste sneeuw en vorige week vrijdag gingen we naar een lokale club voor een Taylor Swift night! Maar nog vele belangrijker is dat ik vandaag, 25/10/2022, exact in de helft zit van mijn avontuur. Daarom wou ik graag een samenvatting maken van de belangrijkste momenten tot nu toe:

• Voor het eerst ben ik zo lang weg van thuis, mijn vrienden en familie, en tot nu toe is dat allemaal vrij vlot gegaan!
  • Al van dag 2 op de campus ontmoette ik zeer leuke vrienden waar ik al vanalles mee heb meegemaakt
  • Ik mocht 2 maal op schooluitstap, om toch eens weg te geraken van deze campus
  • We gingen naar Prince Albert National Park, waar we konden proeven van de mooie natuur van Saskatchewan
  • We zagen een zwarte beer! Van wat ik van andere Canadezen hoor is dat toch vrij uniek
  • We bezochten Edmonton, niet meteen de grootste of leukste stad, maar het shoppingcenter en de ijshockeymatch waren zeker de moeite waard
  • Ondertussen ken ik al goed mijn weg op deze grote campus, die soms wel een mini-dorp op zich lijkt
  • We vierden Thanksgiving, niet echt op de traditionele manier, maar we hebben erg genoten van de wandeling en ons etentje 's avonds
  • We maakten er een traditie van om elke week de wekelijkse muziekquiz mee te doen, ondanks dat we er niet heel goed in zijn ;)
  • De eerste sneeuw is hier al gevallen en blijven liggen! (of toch voor een dag)
  • Tot nu toe gaat alles van schoolwerk heel goed en de goede punten blijven maar binnenstromen

Maar er zijn ook nog vele leuke vooruitzichten:

• Deze week vieren we halloween, met een spooky-editie van de muziekquiz op woensdag, trick-or-treat in de campus residenties op vrijdag en een pub crawl op zaterdag
  • De eerste helft van de fall break trekken we naar Toronto, om eens kennis te maken met een echte Canadese metropolis
  • We gaan de Niagara watervallen bezoeken! Toch wel een must voor iedereen die naar Canada komt ;)
  • In de tweede helft bezoeken we Banff National Park, dat aan het begin van de Rocky Mountains ligt. Toch wel iets impressionantere Canadese natuur dan Prince Albert National Park
  • Nog vele sneeuwdagen
  • Een fantastisch afscheidsfeest met alle vrienden die we hier ondertussen hebben gemaakt
  • Frietjes eens ik terug in België ben :)

Het is ongelooflijk om nu te bedenken dat ik al halverwege ben, het voelt tegelijkertijd alsof ik hier al heel lang ben, maar ook alsof ik gisteren pas ben toegekomen. Het was sowieso al heel lang een droom van mij om een uitwisseling naar het buitenland mee te maken, dus om hier nu al 57 dagen te zijn is fantastisch. Dat ik dan ook nog eens de kans heb om een deel van Canada, een land dat toch hoog op mijn bucketlist stond, te ontdekken maakt het alleen nog maar beter. Op naar de volgende 57 dagen!

1. May:
    26 oktober 2022
    👍😎 fantastisch !
  2. Stefan:
    26 oktober 2022
    Prachtige verhalen. Geniet er daar nog mega super heel heel veel van…
    Niagara Falls is prachtig! Je kan zelfs te voet over rainbow bridge naar de VS wandelen. ✅
    Waarschijnlijk al buiten seizoen om het vuurwerk en lichtshow te zien.
    Banff…waauw! Ik vloog er veel over op weg naar Californië, maar was er nog nooit.
    Groetjes Stef
  3. Stefan:
    27 oktober 2022
    Nog heel veel plezier daar. Wat een fantastische ervaring. 😘😘
  4. Sylvana:
    28 oktober 2022
    Leuk te horen dat je ons niet mist ;-) Nee hoor, het is fantastisch om te lezen dat je er zo van geniet 😘😘😘