31/08/2022 - Nieuwe vrienden maken

1 september 2022 - Saskatoon, Canada

Vandaag was een dag van nieuwe vrienden maken. Op de planning stond een Campus Expo, waarbij alle clubs een kioskje opzetten, wedstrijden organiseren en gratis eten uitdelen om nieuwe leden te lokken, en de Welcome Orientation van de faculteit Agriculture and Bioresources, waarin alle studentenclubs van de faculteit zich al eens konden voorstellen aan nieuwe studenten, en ook alle hulplijnen binnen de faculteit werden voorgesteld. De voormiddag hadden we echter vrij, en die vulden Bregje en ik dan door een Canadese eerstejaar die we bij het ontbijt hadden ontmoet even rond te leiden op campus en door de universiteitsgym. Daarna gingen we nog even naar de ISSAC lounge, waar alle internationale studenten langs kunnen komen met hun vragen, maar ook kunnen rondhangen, gratis eten krijgen en spelletjes spelen. Hier ontmoetten we Jonah, een Finse rechtenstudent, waarmee we de Campus Expo gingen ontdekken.

Om 13u begon dan de Orientation. In het begin van de sessie werd gepeild naar waar in Canada en de wereld de studenten op de faculteit vandaan kwamen, en daardoor ontmoette ik ook de andere UGent studente die hier het eerste semester zal spenderen, Fara. Bregje, Fara en ik gingen vlug iets eten en trokken dan op pad om uit te zoeken wat we in godsnaam nog een hele namiddag zouden kunnen doen, en toen kwamen we Jonah weer tegen. Hij stond net op het punt om met enkele andere Scandinavische studentes, de Finse Jenna en Ella en de Deense Sara, de stad in te trekken om nog wat inkopen te doen, en dat zagen wij ook wel zitten. Met de Uber trokken we naar het dichtsbijzijnde shoppingcenter en gingen we nog iets drinken. We voelden meteen dat dit echt een fijne vriendengroep kon worden! We sloten de dag af samen aan tafel in het studentenrestaurant en overlegden wie wanneer samen zou kunnen ontbijten de volgende ochtend.

Een geslaagde dag dus, en zo kan ik vol goede moed morgen mijn eerste lessen aanvatten!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anita:
    1 september 2022
    Ben super blij dat je je goed voelt, houden zo. 😘
  2. Sylvana:
    4 september 2022