06/09/2022-11/09/2022 - Huiswerk en Homecoming

12 september 2022 - Saskatoon, Canada

Dankzij Labour Day op maandag was de eerste volle lesweek net iets korter dan normaal, maar toch was het een goedgevulde week: universiteiten hier vragen veel meer werk doorheen het semester dan in België, met artikels en teksten te lezen voor de volgende les, projecten, en de aankomende midterms. Daarnaast blijkt het online vak Urban Agriculture ook veel meer werk dan eerst verwacht. De eerste quiz viel al op 9 september en dus moest er gewerkt worden. Naast schoolwerk vulden we onze week met een karaokeavond op dinsdag, de was doen en naar de gym gaan op woensdag en een filmavond op donderdag. Daarnaast was op campus ook de hele week een Welcome Week gepland, waar we wat gratis donuts, papier, pennen, tassen,... konden halen en spellen konden spelen. Woensdagavond kregen we ook het nieuws dat de tweede verdachte van de steekpartijen van vorige week ondertussen dood was gevonden, waarmee die historie nu ook eindelijk opgelost lijkt. Een dag later komen we te weten dat Queen Elizabeth, die ook de koningin van Canada is, gestorven is. Ondertussen lijkt het erop dat 19 september een nationale rouwdag zal worden.

Vrijdag begon ik meteen na mijn enige les die dag aan mijn Urban Agriculture quiz, die er net iets anders uitzag dan ons op voorhand verteld was. Ik dacht er niet teveel over na en ging na de test eten, en toen kreeg ik bericht dat de verkeerde quiz geüpload was, en die namiddag dus nog eens de juiste versie moest invullen. Daarna kan ik eindelijk wat rust nemen, want 's avonds stond de Homecoming Game op de planning: een groots event rond de eerste thuismatch van de universitaire Canadian Footballploeg. De regels zijn me nog niet helemaal duidelijk, maar de sfeer was er en ons team, de Huskies, wonnen met grote voorsprong! Na de wedstrijd doken we nog de stad in met enkele exchange students voor een geslaagd einde van de week.

Na een korte nacht, besloten we zaterdag om met 3 de stad in te duiken voor een kleine shoppingdag. De eerste stop was Broadway, waar alle leuke winkeltjes en bars te vinden zijn, en op deze zaterdag was daar onverwachts een marktje aan de gang. We wandelden even rond en trokken dan verder naar de shopping mall in het centrum. Veel kochten we niet, maar gezellig was het wel. 's Avonds sloten we de dag af met alweer een filmavond, in een net iets minder comfortabele tv-lounge. Zondag vertrokken we na brunch naar River Landing, waar we eerst naar het Modern Art museum Remai gingen, en dan nog wat langs de rivier bleven hangen. Het museum was die dag gratis, aangezien een trouwfeest ervoor zorgde dat enkele zalen gesloten waren. 's Avonds stond er weer wat huiswerk op het programma, waarna we nog maals samenkwamen om een filmpje te kijken. De film keken we deze keer niet uit, want de drukke week had ons wel wat uitgeput. En maandag begon onze eerste echte volledige lesweek!

1. Stefan:
    13 september 2022
    Heel tof geschreven Ella.