30/08/2022 - Move-In Day

1 september 2022 - Saskatoon, Canada

Move-In Day was een dag waar ik al heel lang naar uit had gekeken: eindelijk zou ik de campus ontdekken, mijn kamer voor de komende 4 maanden intrekken en mijn roommate leren kennen. De dag begon al meteen goed toen ik met mijn koffers de lobby van het hotel in kwam en meteen werd aangesproken door een Mexicaanse uitwisselingsstudente die ook net zou vertrekken naar USask. Ze bood me aan om met haar mee te reizen in een uber, en mijn voeten zullen haar dankbaar zijn want ik was van plan om de tocht van 2km te voet aan te vatten. Ik zou eigenlijk mijn sleutel pas in de namiddag krijgen en had in de voormiddag gepland om een Campus Tour te volgen, maar aangezien ik vroeger dan verwacht aankwam besloot ik meteen mijn sleutel te halen. Een roommate had ik nog niet, maar die kon ook nog deze namiddag toekomen.

De campus tour begon met een rondje jezelf voorstellen, waarin ik erachter kwam dat 1 van de andere studenten van Nederland was. We raakten meteen aan de praat en ontdekten al snel dat we gelijkaardige richtingen studeerde, en 1 vak samen zouden hebben. Onze verblijfplaatsen lagen ook heel dicht bij elkaar, en in het gebouw waar wij verblijven zijn ontbijt, lunch en dinner in de studentenresto inbegrepen, dus had ik ook meteen al iemand waarmee ik samen kan eten. Uit de tour bleek ook al snel dat dit een campus was waar je gemakkelijk verloren zou kunnen lopen: immens groot, heel veel verschillende gebouwen met verschillende ingangen, die allemaal via een tunnelsysteem verbonden zijn met elkaar. En die tunnels zullen nog nodig zijn, vertelden ze ons, want in de winter, als het hier -35°C is buiten, is dat echt wel de aangenaamste manier om de campus rond te gaan.

Na de tour, en na het uitpakken van mijn koffers, is het tijd om samen met de Nederlandse die ik net had leren kennen, Bregje, de campus verder te ontdekken, boba tea (een thee met tapioca parels in) eens uit te proberen, verder kennis te maken en de laatste praktische zaken te regelen. En meteen kreeg ik ook goed nieuws: tot nu toe had ik me nog maar kunnen registreren voor 2 van de 4  vakken die ik wilde volgen, maar eindelijk had ik ook voor de andere 2 bevestiging gekregen. Donderdag starten de lessen al op, dus wat een geluk dat ik nu zeker al mijn vakken kan volgen! Voor het eten ging ik nog even naar mijn kamer, maar nog steedswas er geen roommate toegekomen. Eten deed ik weer met Bregje en we sloegen ook een praatje met een Canadees meisje die dit jaar aan haar eerste jaar universiteit zou beginnen. Het studentenrestaurant waar ik de rest van mijn tijd hier elke maaltijd zal eten ging voor het eerst open: er is een salad bar, een pizzabar, een pastabar, een soepbar, en een buffet met dagelijks wisselende maaltijden, vandaag bestaande uit enkele noedelgerechten, vlees, puree, verschillende warme groenten, en een soort burger. Ook qua drinken zijn er een hele hoop opties, al zal ik het waarschijnlijk vooral bij het water houden, waar stukjes fruit aan worden toegevoegd om het net wat meer smaak te geven. De keuze is dus ruim, en de smaak zeker ok! Na het eten komt mijn jetlag weer op en val ik meteen in slaap, momenteel nog zonder hoofdkussen, maar gelukkig was ik te moe om daar echt last van te hebben.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. May: